V-Ray for Maya - Damien Bataille

Utilisateurs de V-Ray for Maya il est temps pour vous de découvrir l’outil DeeX V-Ray Arsenal développé par le Lighting TD indépendant Damien Bataille.

Petit coup de pouce pour un développeur français qui sort un outil dédiée à V-Ray for Maya: DeeX V-ray Arsenal. Les utilisateurs de 3dsMax noteront évidemment une similitude avec le fameux plugin SolidRocks de Jerome Prevost. A croire que les seuls qui développent des tools pour flemmard sont des frenchies ;)

Review de DeeX V-Ray Arsenal

Et pour cela je vous propose de retrouver un test du plugin écrit par Fevrier Dorian, que vous aviez découvert grâce à sa traduction du mythique article V-Ray DMC Sampler, sur son blog:

Deex V-Ray Arsenal, un petit tool qui fait gagner beaucoup de temps

Je n’ai évidemment pas testé le plugin vue que Maya et moi c’est une très vieille histoire mais j’ai une confiance aveugle sur l’indépendance de Fevrier Dorian et croyez-moi c’est le genre à dire ce qu’il pense.

Le Plugin en Action

Features

Voici le communiqué de presse annonçant les features du plugin en anglais :

Pass manager

  • Object properties on fly : create black hole, control the primary visibility, reflection, refraction, GI… in one click (nothing is created in your scene, all is created on the fly during rendering)
  • Matte on fly : create matte mask in one click. Forgot « ID » here, just select your object, simply. Bonus : you can create hierarchical masks ! (Nothing is created in your scene, all is created on the fly during rendering)
  • On fly render : automatic material ID, work with blend material, nothing is created in your scene, all is created on the fly during rendering:
  • Automatic object ID into proxy : nothing is created in your scene, all is created on the fly during rendering
  • Render you scene with a lambert to check your lighting in one click : Displacement and bump will be kept, nothing is created in your scene, all is created on the fly during rendering.
  • Create « light select renderElement » on fly : Manually or automatically, nothing is created in your scene, all is created on the fly during rendering

Fast control Quality

Control your render settings quickly, with GI preset:

  • Control the quality of your render with one slider !
  • Set the quality (subdivisions) of your materials automatically in one click (based of the glossiness)
  • Add offset quality for some part of your render (irradiance map, LC, AA…)

ToolBox

Many tools to give you an easy life :

  • Import multi proxies in one click
  • Connect shader(s) on proxies in one click (with namespace or not)
  • Material ID manager : add, remove, or set materialID in one click. An unique number can be generated for each « material », based of the name of the « material ».
  • Object ID manager : add, remove, or set objectID in one click. An unique number can be generated for each « mesh », based of the name of the « mesh ».
  • Material control : control subdivisions, interpolation, max depth of your materials quickly.
  • Lights control : control subdivisions of lights quickly.

Damien à d’ailleurs annoncé toute la liste des features traduites en français sur le forum, vous trouverez ça dans la section V-Ray for Maya du forum.

Vous pouvez retrouver toutes les infos sur : DeeX V-Ray Arsenal par Damien Bataille

One Comment

  • Kowjirow dit :

    Jolie! D’une manière ergonomique, ça a l’air plus lisible que solidrocks, et les tools de pass et ID ont l’air très facile à utiliser. Une version 3dsmax Damien? :p

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